December 09, 2012

Siapa Nur Nabila Insyirah?!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Some people keep asking me the same question 

" Siapa Bella?" 
" Siapa Nabila?"
"Siapa Nabila Insyirah?"


Jenuh jugak la nak menjawabnya..hehe


Apapun, the best answer from me is "She is my ADIK!!"





Seorang ADIK yang dianugerahkan ALLAH kepada kami walaupun lain Ibu, lain Ayah....

Seorang ADIK yang diamanahkan ALLAH untuk dijaga oleh kami sekeluarga...


Seorang ADIK yang perlukan kasih sayang dari keluarga yang PENYAYANG macam kami......ahakss


Ngeeee~







Nak dijadikan cerita........



When she was only 2 years old, kami (my mom n I) bawak dia pegi KB Mall...Tak ingat la sebab apa pegi KB Mall bertiga je hari tu... It's about 2 years back (2010)

Kami masuk outlet OGAWA sebab Mama berkenan dengan dapur electric masa tu..Tu pun lepas di kempen!... =_='

Sedang my mom disuntik panahan beracun daripada promoter, i got to handle this hyperactive girl...Aduh, biasala budak baru boleh berjalan. Jenuh nak kejar.....huhu



Tiba-tiba.....





"Anak ke ni?!...Comel !"


Terpinga-pinga saya disapa macam tu oleh promoter OGAWA...Lelaki cina.......Oh no!!!... do i look so old?..I'm only 21...Still young to have a baby!!

Terus saya geleng kepala sambil senyum dan jawab "Tak la...Ni adik saya".....Dalam hati, "Ciss....Tua sangat ke aku ni...huhu"

Terus promoter tu pandang mama saya...Mesti dia pikir, my mom is too old to have a child!...Hahaha....Eh, sori sikit ya, mak saya masih muda okeh!!!


See....Macam mak dengan anak kan? Bukan nenek dengan cucu tau!..hehe




Itulah kali pertama orang tegur ingat Bella adalah anak saya...haha...dan sekarang pun masih berterusan kalau saya keluar berdua dengan Bella....... =_='







Gambar masa raya aidilfitri lepas (2012)...Bella with her cousin 




Every year, setiap kali raya, Ibu kandung Bella akan jahitkan baju kurung untuk anaknya....Bukan sepasang tapi 4-5 pasang!!......So, kitorang tak payah susah-susah lagi nak beli baju raya untuk Bella because she already got it for free!.....Wohaa!!






Tang rambut tu yang mahal!!









Satu perkara yang menjadi habit Bella ialah dia tak boleh tido tanpa kain batik @ baju @ tudung my mom...Kalau nak pegi mana-mana pun macam tu gak!...Sehelai kain batik dipegangnya.....Dia akan letak bucu kain di bibirnya, pastu dengan senang dia akan tertidur!...Kalau bagi kain pelikat abah ke, kain batik saya atau kakak ke, dia taknak!...Nak jugak yang ma punya...Katanya "Tak Sedap!"...Wohaa!.....Mengada-ngada betul!

Sekarang ni, dah 5 helai kain batik mama dah jadi hak milik dia....hehe


Lagi satu....Kucing ni paling manja dengan dia..Kalau Bella tido, dia pun nak tido jugak..Gatal!









Love u so much Bella....!!!

Sampai bila-bila pun, kita sekeluarga!!




SEKIAN









Eh!...Jap!!!






Bulan lepas, driver Wira (seorang polis di Perlis) yang terlibat dalam kemalangan hari tu contact saya, dia minta maaf atas kecuaian dia. Saya maafkan dia. Bila dia tanya dah kahwin belum, saya jawab dah kahwin anak dua!..And he believe it!!...Haha................Tapi.....Tak lama...Because he have my IC number (Sebab dia copy report polis yang saya buat hari tu).....Dia cakap bila dia cek IC saya, saya disahkan belum BERKAHWIN!.....and I have no choice, i have to admit that i'm not married yet!...But, yang menjadi persoalannya, betul ke orang boleh cek kita dah kahwin atau belum melalui IC number????!!


Fikir-fikirkan......Wohaa!!









SEKIAN LAGI SEKALI.... =P








No comments:

Post a Comment

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI