November 15, 2012

Takut Untuk Bermimpi Lagi....

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


MIMPI..........

Ramai yang mengatakan mimpi hanyalah mainan tidur..Tapi...Kadang-kadang mimpi boleh menjadi realiti...

Kalau mimpi yang baik, bagus la kalau jadi realiti.....Tapi bagaimana kalau mimpi itu adalah mimpi yang buruk??!!....Tentu la kita taknak mimpi tu jadi realiti kan??...huhu


Lepas accident hari tu, saya jadi takut nak bermimpi..

Yelaa....3 kali saya mimpi kejadian kemalangan....Alih-alih, memang betul saya accident!!

Petikan dari entri bulan 12/ 10 hari tu..






Masuk kali ni, dah 2 kali saya accident....


4 hari lepas, driver wira call saya minta maaf...Saya tak salahkan dia pun. Dah benda nak jadi kan...Nak wat camne...Redha je la....Lagipun semua ni percaturan ALLAH..DIA yang lebih tahu apa yang terbaik buat hambaNYA.......Alhamdulillah kami semua yang terlibat dalam accident ni selamat....


Driver Wira tu seorang polis....

Dia ada cakap, kalau dah 2 kali accident, kali ke-3 accident mesti MATI!

Saya cuma gelak....Malas nak percaya..

Tapi dalam hati hanya Allah yang tahu betapa berdebarnya...


Apapun, bila teringat ajal maut di tangan Allah, saya dah tak pikir lagi dah pasal tu.....



Sebut pasal MATI, dulu saya selalu cakap pada diri, biarlah Allah ambil nyawa saya dulu berbanding ahli keluarga yang lain...hihi...(Ada ke patut cakap macam tu)


Kenapa??....Sebabnya saya takut kehilangan mereka!!

Saya sayang mereka.....Jadi, biarlah saya yang pergi dulu..



Apapun, doa saya...Biarlah kita semua mati dalam keadaan husnul khotimah di mana jasad kita pergi dalam keadaan sempurna tanpa ada cacat cela....InsyaAllah...




SEKIAN



p/s 1 : Sila baca doa sebelum tido tau!...Nanti mimpi yang bukan2 pulak...hihi
p/s 2 : Teringat pasal arwah Yasmin yang bermimpi bukan2 sebelum dia meninggal.
Baca kat sini---> AlFatihah Buat Yasmin dan Kawan-Kawan

No comments:

Post a Comment

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI