November 23, 2012

Aduhai Nasib........

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh



"Sudah jatuh di timpa tangga"

Selalu kan kita dengar peribahasa ni...!!


Semenjak 2 menjak 3 menjak ni, peribahasa ni sangat sesuai dengan saya......huhu.......Dah la kereta kena rosak kena langgar sebulan yang lalu, kali ni handbang pulak kena curi.....Hmm...Ape laa nasib ku....

Sabor je laa....



Ramai yang bertanya macam mana handbag tu di curi...Ok, meh sini nak cerita....


SELASA ( 20 November 2012)

Petang tu saya dan Afifah (My Best friend + My Course mate + My Room mate) kelam kabut prepared soal selidik untuk di hantar ke Homestay Kg. Sg. Sarang Buaya kat Batu Pahat untuk kajian rintis. 
(FYI : untuk Projek Sarjana, kami buat kajian pasal Homestay)

 Masa tu dalam pukul 4.45 petang, kami pun keluar bilik sebab dah janji dengan Pengerusi Homestay tu nak jumpa pukul 5......Dan terlupa nak tutup slide tingkap!!

Perjalanan mengambil masa sejam lebih di tambah pula dengan sesatnya...Janji jumpa pukul 5, tapi pukul 6.30 baru sampai...Memang kena "sembur" jugak la ngan pakcik pengerusi homestay tu.....huhuhu

Ok la...Malas nak cerita lebih lanjut pasal perjumpaan kami..Nanti korang pun tak faham jugak...hehe......Dah setel kerja, kami pun balik..

Oh..Lupa pulak nak cerita...Macam mana kami pergi kan?..Yelaa...Kereta kan kat bengkel lagi...hehe....Kami pergi dengan en.Hafiz..Siapa en.Hafiz tu??....Malas la nak bagitau..Kalau sesiapa yang rapat ngan saya mesti la kenal.Betul tak??...Hehe...Apapun, nasib baik ada orang nak bawakkan kami pergi..Kalau tak, naik bas la jawabnye...huhu


Lepas solat magrib kat masjid + makan, dalam pukul 9.30 malam baru kami sampai kat rumah...

Masuk2 bilik, terkezut beruk tengok slide tingkap terbuka luas!!

Masa tu cek jugak barang..Laptop ada je atas meja, beg2 ada je....Lega.....Masa tu terlupa pasal handbag kaler pink lembut tu....

Dan......


Selepas 2 hari baru perasan beg tu hilang.....huhu...Tu pun sebab nak guna keluar pergi jalan-jalan kat BP Mall...

Dalam beg tu yang saya ingat cuma ada Name Tag, Kad staf (Pensyarah Pelatih) POLIMAS, Spek Ray Ban pemberian staf POLIMAS dan sekeping "roti kering" (perempuan je yang tahu...hehehe)....Rasanya takde duit dalam tu...Kalau ada pun cuma suit syiling saje (harap2 la kan!...lupa...huhu)

Dalam hati sedih jugak...Yela....Susah payah nak dapat beg tu, tiba-tiba kena curi pulak..Dah la spek tu orang bagi..Nak beli sendiri jangan harap la.Tak mampu...hehe.....Sape tak sedih kan??...huhu....Tapi takkan nak menangis melalak pulak....Kan dah berumur 23 tahun...Wat malu je kalau nangis...hehe

Masa saya SPM dulu pernah jugak jadi macam ni..Handphone saya kena curi.Masa tu saya tengah exam SPM paper Bahasa Melayu...Handphone letak dalam beg. Beg pulak duk tingkat bawah.Saya exam tingkat atas...Habis je exam, turun bawah amik beg..Bukak zip nak amik phone, tengok2 dah takde..Bukan saya sorang, kawan-kawan yang lain pun ada hilang jugak...Mula2 relax lagi...Keluar je pintu pagar sekolah menghala ke public phone, saya terus nangis....Hahaha...Lawak je rasa masa tu...Semua orang tengok....Kawan2 saya pujuk, diorang cakap, semua ni ada hikmah...In Sha Allah paper BM mesti dapat A...Tengok2, memang betul saya dapat A!!...Wohaa




Itu lah handbag yang kena curi tu...Nasib baik ada jugak gambar,....hehe...Spek pulak ada dalam beg tu..Lupa nak keluarkan lepas bawa masa pegi Johor Premium Outlet (JPO).

Kat atas tanah, belakang umah, jumpa benda tu (gambar bawah sekali)..Dia guna benda tu kot untuk amik beg!


Cermin sliding ni yang dibuka oleh pencuri itu!



Beg pulak saya letak kat sini....Haa...Ni la bilik saya...Bersepahkan??...hehe

Rasanya pencuri tu dah selalu dok skodeng kot..Dah banyak kali sebelum kejadian, malam-malam kami satu bilik dengar bunyi orang cuba nak buka slide tingkap tu...huhu


Hmmmm.....Camne pun,takpela...Benda dah hilang...Nak wat camne kan...Redha je la...In Sha Allah, semua ni ada hikmah..

Semoga pencuri tu insaf...




Ok la...Itu saje...



SEKIAN

2 comments:

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI