June 05, 2012

Al-Fatihah Buat Yasmin dan Kawan-kawannya

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Saya tak tahu kenapa saya boleh buat entry pasal gadis yang saya tak kenal ini..Tapi kisahnya sebelum meninggal kerana dilanggar sebuah van membuatkan saya tertarik untuk turut berkongsi...

Siapa Yasmin J Hunwick ni??!

Arwah adalah seorang yang aktif berblog dan bertwitter...



Comel kan orangnya...Tapi comel camne pun, kalau dah ajal nak buat camne...Sape la kita nak lawan takdir Allah...

Sebelum kemalangan itu, arwah ada upload satu gambar sebuah buku di instagramnya...



Arwah macam tahu2 je yang ajal dia dah dekat...Sampaikan dia tak boleh tido malam bila baca buku ni...


Bila baca semua ni, rasa menggigil je badan...MasyaAllah, sekurang-kurangnya dia diberi hidayah untuk mengenal Allah dan Neraka Allah walaupun melalui pembacaan sebelum arwah maut...Kita macam mana nanti?!!....Ya Allah, matikanlah aku dalam Husnul Khatimah...

Ini adalah sedikit biodata arwah:

Biodata Yasmin Johan Eusoff
Nama Sebenar : Yasmin Johan Eusoffe
Nama Famous Samaran : Yasmin J Hunwick
Tarikh Lahir : 22.2.1995
Asal : Georgetown, Penang
Menetap : Langkawi, Kedah
Status : Yang pasti aku tak kahwin lagi.
Seorang yang : periang , tidak suka perkara remeh temeh , suka berkawan , agak kasar , open-minded , pendiam pada mulanya berkawan tapi akan menggila kemudian , pemain piano , catur , arimathical ,cheerleader.
Tinggi : 164 cm
Berat : 43.2kg
Ciri ciri Fizikal : sangat kurus , berdarah kacukan melayu-inggeris , berjerawat pasir -..-

Facebook : Yasmin J Hunwick / Yasmin J Hunwick II

Kalau nak tahu lebih lanjut pasal kemalangan yang berlaku, sila baca di sini...http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Tiganaiksatumotormatidilanggar/Article/index_html


Sama-sama la kita sedekahkan Al-Fatihah buat tiga mangsa kemalangan itu....Semoga roh mereka di cucuri rahmat...Amin

SEKIAN

2 comments:

  1. Salamm ini mak arwah Yasmin(Aunty Saz). Terima kasih kerana artikel yg menyentuh perasaan. Doakanlah kesejahteraan dia disana, Alfatihah.

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam..Sama-sama Aunty. Saya cuma berkongsi dan turut terasa kehilangan arwah..InsyaAllah.Sama-sama kita doakan kesejahteraan arwah disana..amin

    ReplyDelete

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI