April 17, 2012

Idaman Kalbu Selamanya.....

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Zaman kecik-kecik dulu, saya tak pernah berimpian pun nak punya kereta..Sebab masa tu saya rasa saya akan bergantung kepada seorang lelaki bergelar suami yang akan memandukan keretanya untuk saya!...Biar dia sorang je ada kereta!...Auuwww..Gedix u!...hahaha.....

Tapi lama-lama khayalan bak cinderella tu hilang bila semakin banyak kereta2  yang gojes dikeluarkan...Sekarang ni, saya pulak berimpian nak memiliki kereta yang gojes iteww..~

Sebenarnya, sejak sebelum saya memiliki VIVA lagi, saya dah lama jatuh cinta dengan "kereta ni"...Tapi nak beli "kereta ni" tak mampu..So, idam dari jauh je la..wuwuwu..

Semenjak 2 menjak ni, bila Honda keluarkan model "kereta ni" yang ada warna kegemaran saya, makin menjadi-jadi la impian saya nak dapatkan "kereta ni" .......>_<

Kereta apakah?!....Cer teka cer teka?!

Adakah kereta ini...?!


Jawapannya.............TIDAK!!

Kerana....


Ya....Jazz.....Inilah kereta idaman saya..!!...

Cantikkan?!

Honda Jazz Hybrid.....Sangat cantik!...Teruja sangat bila tengok warna hijau ni..Dulu masa nak beli viva, saya tak teruja pun bila tengok viva kaler hijau sebab bagi saya hijau tu tak cantik...Tapi hijau Jazz ni super duper cantik!...

Ayuh kita explore pasal Honda Jazz Hybrid kaler Fresh Lime Metallic ni..

View dari belakang..


Cermin sisi yang POWER!




Pintu boleh bukak luas2 tau!...Tak perlu risau lah..Takkan patah punya...haha




Semua dah tahu kan?! ini adalah tempat bubuh minyak..hihi


Lampu depan yang mengancam!...Auummmmm



Lampu belakang yang menggoda....Auuuwww


Bahagian depan yang super gojes!!


Bahagian dalam yang luas + selesa


Kerusi yang boleh lipat...Viva takde nih!...>_<



Haa....boleh simpan papan peluncur lagi tau!


Wah....Banyaknya button!....Tapi stereng tu menarik la...=)


Letak mesin basuh pun muat ni..Tak payah susah2 suruh orang kedai hantar yang sah2 kena bayor...Ke guano?!..haha


Boleh letak pokok lagi u !!

Wah...tempat charger pun ada..!..menarik



Basikal pun boleh letak...Senang kalau nak gi berbasikal kat taman yang jauh..wiwiiittt


Haaa.....menarikkan Jazz ni?!!

Nak beli !!

Tapii........


Tengoklah harganya.......

Harga atas jalan = RM94,800 kot!....Lagi RM5200 je nak cukup RM100,000.....wuwuwuwu....

Kalau amik yang 9 tahun, sebulan dah cecah RM1003.30

Kalau bergaji RM5000 keatas boley la beli...

Ish..takleh jadi nih!...Kena blajaq rajin2 dulu..Keluar nanti jadi Cikgu Besaq yang bergaji RM7000 sebulan..hihihi


Jom kawan2!!...Kita sama2 berimpian memiliki Jazz yang gojes ini...hik3




Ok la...itu saja



SEKIAN

No comments:

Post a Comment

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI