January 06, 2012

Embarrasing!

Assalamualaikum Warah Matullah




06.01.2012





Tarikh ni akan ku ingat sampai bila-bila.......













Kenapa?!















Sebab.........


















Telah berlaku kejadian yang sangat-sangat menakutkan dan memalukan!



huhuhu....








Oh, ULAT kenapa la kau berada kat atas selipar jepun ku......
Dah tau aku sangat2 tak suka kan ko..
Ko saja kan nak menakutkan aku kan?!!....huhu









Kejadian berlaku kat kedai makan kat Parit Raja
Masa tu saya tengah sarapan ngan ehem ehem......hehe...(sempat lagi!)
Saya makan sambil duduk bersila kat atas kerusi

Lepas makan, masa nak g bayar makanan
Saya nak pakai la selipar jepun tu




Tiba-tiba





Apa yang lembik-lembik ni?!





Tengok2!......Ya ALLAH .....ULAT!!!













Terus saya campak selipar tuh dan menangis kat situ jugak!






Encik Ehem Ehem terpinga-pinga tak faham...
Saya cakap la ada ULAT!
SANGAT BESAR okeh!....warna hijau berbulu-bulu.....huhuhu......(nangis lagi!)



Encik Ehem Ehem tolong buangkan ULAT BULU BESAR tu  
dan
Saya terus lari masuk kereta sambil menangis!





Pakcik kat kedai makan tu terpinga-pinga
CONFIRM dia ingat kitorang gaduh!....haha

Tapi masa tu dah tak pikir malu dah
Takut melebihi rasa malu....huhu




Masuk kete, saya takut nak pakai selipar sebab dok terbayang2 lagi ulat tu tengah bersenang lenang menempek kat selipar comel saya tuh!....huhu




Encik Ehem Ehem terus hantar saya balik rumah

dan 

Saya sambung menangis lagi....







Bila dah tenang, baru terpikir kan rasa malu sbb MENANGIS kat tempat public



Nasib baik Pakcik tuan punya kedai tu je yang nampak saya nangis....hehe










Pasni tak nak pegi kedai tuh lagi......takut kejadian sama berulang lagi....>_<







Dari umur 6 tahun lagi saya takut dengan ULAT







Sebabnya...







Dulu kecik-kecik saya suka panjat pokok...haha.. Hebat tak?
Masa tengah panjat pokok tu, kawan cakap ada ulat atas kepala saya
Saya jerit la suruh dorang tolong buangkan



Tapi...



Diorang terus lari tinggalkan saya sorang2 kat atas pokok tu
Saya menangis sekuat hati
dan terpaksa buang sendiri ulat tu






Sejak dari hari tu, budak2 sekampung suka sakat saya ngan ulat
Dorang selalu acah ngan daun katanya dalam tu ada ulat

dan saya.......








Ofkos la menangis......huhu




JAHAT dorang nih!





Sejak tu saya FOBIA dengan ULAT






Kat rumah pernah nangis sebab ULAT sayur


Kat USM pernah nangis sebab ULAT sampah


dan...


Kat Parit Raja ni pun nangis lagi sebab ULAT bulu








Oh ULAT.....kau sangat hebat sebab mampu buat aku MENANGIS...huhu









p/s: Mesti korang rasa meluat kan??...apa daaa...ngan ulat pun nak takut ke?!!....Tapi sori..itu la saya..............bayar la seribu ke sejuta ke, saya tak kan pegang ulat apatah lagi duduk sebelah....huhu



p/s: camne nak hilangkan rasa takut dan fobia dengan ulat ek?





SEKIAN






2 comments:

  1. stiap org ada kenangn pahit...fobia tu mmg sush nk buang.anggp itu satu klemahan kite.xde mnusia yg sempurna kn???

    ReplyDelete

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI